Mesleki ve Teknik Eğitim Ortaöğretim Kurumları Mesleki Çalışma Programı belli oldu. 17 Haziran da başlayacak olan program 2 hafta sürecek olup 28 Haziran da sona erecektir.
TC
VAN İPEKYOLU
MEHMET ERDEMOĞLU MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
2018-2019 YILI ORTAÖĞRETİM KURUMLARI 17-21 HAZİRAN MESLEKİ ÇALIŞMA PROGRAMI
BİRİNCİ HAFTA 17-21 HAZİRAN |
||||||
Tarih |
Çalışma Zamanı |
Katılımcılar |
Eğitim Görevlileri |
Dersler ve Yapılacak Faaliyetleri |
Yer |
Görevli Müdür Yardım. |
17.06. 2019 Pazartesi |
09:30-10.20 |
Tüm Öğret |
Okul Müdürü |
-Mesleki çalışma programı hakkında bilgilendirme. |
307 Nolu Salon |
Davut ÇABAZ |
II. 10.30- 10.45 |
Tüm Öğretmenler |
Doç. Dr. Adnan BOYACI Öğrt. Yetiştirme ve Gel.Gen. Müd. |
Mesleki gelişim programları hakkında Bilgilendirme |
307 Nolu Salon |
||
III. 10.50- 11.20 |
Tüm Öğretmenler |
Prof. Dr. Ziya Selçuk Milli Eğitim Bakanı |
Açılış Konuşması: EBA'dan canlı olarak yapılacak yayının takip edilmesi |
307 Nolu Salon |
||
11.30- 14.00 |
Tüm Öğretmenler |
Okul Müdürü
Davut ÇABAZ
|
-2018-2019 Eğitim Öğretim Yılı Ders Yılı Sonu Öğretmenler Kurulu Toplantısı; Genel Gündem konuları ile birlikte Bakanlığımızın 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda okul düzeyinde gerçekleştirilen çalışmaların değerlendirilmesi Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünün(MTEGM) "Dikkat Edilecek Hususlar" konulu tüm Valiliklere gönderilen 22.11.2018 tarihli ve 62045208-100-E.22454432 sayılı yazının okunup değerlendirilmesi, - Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında mesleki eğitimin sağlıklı ve verimli yürütülmesi amacıyla öğrencilerin ve velilerinin işletmelerde beceri/mesleki eğitim ve staj çalışmalarındaki yasal haklarına ilişkin; hak ve sorumlulukları, işletmelerde mesleki eğitim/staj sözleşmesi, ücret, sosyal güvenlik vb. hakları, işletme/çalışma koşulları, mesai saatleri, işçi sağlığı ve güvenliği, iş kazası ve meslek hastalıkları, devamdevamsızlık durumları vb. konularında bilgilendirme yapılması |
307 Nolu Salon |
||
18.06.2019 Salı |
I. 09.30- 11.20
|
Tüm Öğretmenler |
Kalite Birim Sorumlusu M. Emin KIPÇAK |
Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumları Kalite Güvencesi Yönergesi Kapsamında Öz Değerlendirme Rapor ve Eylem Planlarının Hazırlanması |
307 Nolu Salon Belirtilen Sınıflarda |
İsminaz BAĞIŞ |
II. 11.30- 13.30 |
Tüm Öğretmenler |
Okul Müdürü Zümre Başkanları ve Görevlendireceği Öğretmen
|
''Haydi Etkinlik Üretelim'' Zümre öğretmnelerinin bir sonraki öğretim yılına hazırlık olarak mesleki ve teknik eğitim ortaöğretim kurumları ders programlarının incelenmesi ve ders kazanımlarına yönelik etkinlik üretilmesi, farklı etkinlik örneklerinin paylaşılması Her Zümreden bir etkinlik paylaşılacaktır. |
307 Nolu Salon
|
||
19.06.2019 Çarşamba |
09.30- 12.20
II. 12.30 13.30 |
Tüm Öğretmenler |
Sayısal Zümr. İsminaz Bağış Sosyal Zümr. Şaban AYDEMİR Mesleki Zümr. Davut ÇABAZ
Erdal BULUT |
-2018-2019 Eğitim ve Öğretim Yılı Sonu Okul Zümre Öğretmenler Kurulu Toplantıları
-ABİDE -4 ve ABİDE -8 2018 Ülke ve İl raporlarının İncelenmesi |
1.Kat Sayısal 2.Kat Sosyal 3.Kat Meslek Zümreleri
307 Nolu Salon |
Erdal BULUT |
20.06.2019 Perşembe |
I-09.30- 10.50
II. 11.05 13.30 |
Tüm Öğretmenler |
Okul Yöneticileri/ Alan Şefleri
Murat YENİTÜRK ve Ferhat ASLAN |
http://www.megep.meb.gov.tr/adresinde yayınlanan MEGEP sayfasının tanıtılması ve bu sayfada yer alan mesleki ve teknik eğitim alanlarına ait; *Öğretim programı hazırlama ve uygulama süreci, *Çerçeve öğretim programları, *Haftalık ders çizelgeleri, *Ders bilgi formları, *Öğretim materyallerinin hazırlanma süreci (Ders kitapları, bireysel öğrenme materyalleri vb.), *Güncellenen öğretim programları ve öğretim materyallerinin incelenmesi konularına yer verilmesi *Mesleki ve teknik ortaöğretimde programların hazırlanması sürecinde gerekli olan; * Mesleki Yeterlilik Kurumu tanıtımı (Ulusal meslek standartları ve ulusal yeterliliklerin yer aldığı MYK portalı), Türkiye Yeterlilik Çerçevesi, * Farklı meslek sınıflandırmaları (ISCED-F, ISCO vb.) konularına yer verilmesi, * Millî Eğitim Bakanlığı 2023 Vizyon Belgesi çerçevesinde mesleki ve teknik ortaöğretimi ilgilendiren hedeflerin incelenmesi |
307 Nolu Salon |
Ercan TÜRKER |
21.09.2019 Cuma |
I-09:30-10.50
II. 11.05 13.30 |
Tüm öğretmenler |
Adnan OFLAZ Şengül GİYEN
Ercan TÜRKER Davut ÇABAZ
|
''Doğada Öğrenelim'' Doğa Yürüyüşü Etkinliği Oryantiring Etkinliği (Okul müdürlüklerince kurum imkânları doğrultusunda planlanan bir etkinliğin gerçekleştirilmesi
Öğretmenlerin motivasyonun ve kurumsal aidiyet duygusunun artırılması amacıyla etkinlik sonunda piknik düzenlenmesi |
Okul Bahçesi veya Van Kalesi
|
Şaban AYDEMİR
|
Kemal AYDIN
Okul Müdürü
İKİNCİ HAFTA 24-28 HAZİRAN |
||||||
Tarih |
Çalışma Zamanı |
Katılımcılar |
Eğitim Görevlileri |
Dersler ve Yapılacak Faaliyetleri |
Çalışma Yeri |
Görevli Müdür Yardım. |
24.06.2019 Pazartesi |
I. 09:30-10.50
|
Tüm öğretmenler |
Şaban AYDEMİR
Esra ARSLAN Mehmethan ÖZTÜRK
|
-Mesleki rehberlik, tanıtım ve yönlendirme faaliyetleri ile Anadolu Teknik/Anadolu Meslek Programlarında alana geçiş, tercih ve yerleştirme İşlemlerinin belirlenmesi
- "Mesleğim Hayatım" portalının tanıtımı, bu portalın sosyal medyada takibinin sağlanması için bilgilendirme yapılması
|
307 Nolu Salon |
Yavuz AĞDAŞ |
II. 11.05 13.30 |
İbrahim YERTÜRK
M. Emin KIPÇAK
|
- Ulusal ve Uluslararası proje fon kaynaklarının kullanımı, Mesleki eğitimde işbirliği protokolü hazırlama, uygulama ve yürütme esas ve usullerinin okunup değerlendirilmesi |
307 Nolu Salon |
|||
25.06.2019 Salı |
I-09:30-13.30
|
Tüm öğretmenler |
İl millî eğitim müdürlükleri tarafından planlanarak il/ilçe millî eğitim müdürlükleri ve okul müdürlüklerince plan dâhilinde uygulanacaktır
İsminaz BAĞIŞ Sümeyye SOYALP |
Müzede Öğrenelim''
Müzede eğitim etkinliği (Eğitim müzeleri, tabiat müzeleri, bilim müzeleri, tarihi mekân/ören yeri vb.) |
307 Nolu Salon |
Davut ÇABAZ |
26.06.2019 Çarşamba |
I-09:30-10.50
II. 11.10 13.30 |
Tüm öğretmenler |
İl millî eğitim müdürlükleri tarafından planlanarak il/ilçe millî eğitim müdürlükleri ve okul müdürlüklerince plan dâhilinde uygulanacaktır
Erdal BULUT M. Timuçin ÖZDEMİR |
''Bilim Zamanı'' Her branşa uygun olarak belirlenen temalarda bilim sanat merkezleri, bilimsel araştırma merkezleri, teknoloji ve bilim fuarları, üniversiteler, TÜBİTAK vb. kurumlarda okul dışı öğrenme etkinliklerinin gerçekleştirilmesi |
307 Nolu Salon |
İsminaz BAĞIŞ |
27.06.2019 Perşembe |
I-09:30-10.50
|
Tüm öğretmenler |
Yavuz AĞDAŞ
|
http://mtegm.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php? KNO=1065 sayfasında yayınlanan atölye ve laboratuvarların standart donatım listeleri ile standart mimari yerleşim planları ve ihtiyaç analizlerinin tanıtılması |
307 Nolu Salon |
Erdal BULUT |
II. 11.05 13.30 |
İsminaz BAĞIŞ Nesih ELÇİÇEK
|
Sosyal Etkinlik Modülü hakkında bilgilendirme yapılması |
||||
28.06.2019 Cuma |
I-09:30-10.50
|
Tüm öğretmenler |
Ercan TÜRKER Muhammed ALTINTAŞ Yıldırım ELDEM
|
"Bireysel Gelişim Etkinlikleri" Şiir dinletisi, geleneksel Türk el sanatları çalışması, müzik dinletisi, enstrüman çalma etkinlikliği |
307 Nolu Salon |
Şaban AYDEMİR |
II. 11.05 13.30 |
|
Şefik ELİTAŞ Esra ARSLAN Mehmethan ÖZTÜRK |
, maket yapımı, kağıt katlama, baskı boyama çalışmaları, drama vb. etkinliklerden kurum imkânları doğrultusunda etkinliğin gerçekleştirilmesi |
Kemal AYDIN
Okul Müdürü
Millî Eğitim Bakanlığı
Öğretmenlerin Mesleki Çalışmaları
İlgi: a) Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği.
b) Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği.
c) Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği
Millî Eğitim Bakanlığının 2023 Eğitim Vizyonu hedefleri doğrultusunda öğretmenlerin
mesleki ve alan gelişimlerinin desteklenmesine yönelik etkinlik temelli uygulamaya dayalı yeni
bir mesleki gelişim programı hazırlanmıştır.
Bu kapsamda ilgi (a) Yönetmelik'in 38, ilgi (b) Yönetmelik'in 87 ve ilgi (c)
Yönetmelik'in 52. maddelerine uygun olarak okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, hayat boyu
öğrenme kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerimizin kişisel, mesleki ve alana yönelik
bilgi ve becerilerinin artırılması, eğitim ve öğretim süreçlerinde karşılaşılan problemlerin
çözümüne yönelik yeni becerilerin kazandırılması, plan ve programların öğrenci ile çevrenin
ihtiyaçlarına göre hazırlanması ve uygulanması amacıyla Haziran 2019 dönemi mesleki çalışma
programı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünce hazırlanmıştır.
A. MESLEKİ ÇALIŞMALARIN AMAÇLARI:
1. Eğitim ve öğretimin niteliğini geliştirmek ve verimliliği arttırmak.
2. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkı sağlamak.
3. Yenilenen, güncellenen öğretim programları hakkında öğretmenlerin bilgilenmelerini ve
içeriğini müzakere etmelerini sağlamak.
4. Derslerin işlenişinde uygulanan yöntem ve teknikler, kullanılan öğretim materyalleri ile
ölçme ve değerlendirme kriterleri hakkında öğretmenlerin bilgi ve tecrübe paylaşımında
bulunmalarını sağlamak.
5. Eğitim ve öğretim süreçlerinde karşılaşılan sorunları tespit etmek ve bu sorunlara yönelik
çözüm önerileri geliştirmek.
6. Eğitim ve öğretim sürecinin sistemli bir şekilde değerlendirmesini yaparak bir sonraki yıl
için ön hazırlık çalışmalarına zemin hazırlamak.
7. Eğitim ve öğretim uygulamalarındaki iyi örneklerin paylaşılmasını sağlayarak özgün
çalışmaları geliştirmek.
8. Öğretmenlerin ders kazanımlarına yönelik yazılı ve görsel yeni öğretim materyalleri ile
içerikler hazırlamalarına, geliştirmelerine ve paylaşmalarına destek olmak.
9. Öğretmenlerin bireysel gelişimlerine katkı sağlamak.
4
B. MESLEKİ ÇALIŞMALARIN HEDEF KİTLESİ
Temel Eğitim, Ortaöğretim, Mesleki ve Teknik Eğitim, Din Öğretimi, Hayat Boyu
Öğrenme, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı kurumlar ile
Bakanlığımıza bağlı farklı türdeki kurumlarda görev yapan tüm yönetici ve öğretmenler.
C. MESLEKİ ÇALIŞMALARIN İÇERİĞİ VE MÜZAKERE EDİLECEK KONULAR
1. Öğretim Programı ve Kazanımlar: Dersin öğretim programındaki amaç ve kazanımlarının
ne ölçüde gerçekleştirildiği, hedeflenen amaçlara/kazanımlara ulaşılmasında ne gibi sorunlarla
karşılaşıldığının müzakere edilmesi. Yenilenen, güncellenen öğretim programlarının
incelenmesi ve gelecek öğretim yılı hazırlıklarının yapılması.
2. Okul Dışı Öğrenme Etkinlikleri: Okul dışı öğrenme ortamlarında işlenecek ders ve
kazanımların belirlenmesi, yeni etkinliklerin üretilmesi ve paylaşılması
3. Öğretim Yöntem ve Teknikleri: Derslerin öğretiminde kullanılan öğretim yöntem ve
teknikleri ile örnek ders işleniş biçimlerinin paylaşılması.
4. Öğretim Materyalleri: Ders konularının öğretiminde eğitim teknolojilerinden
yararlanılması, materyallerin değerlendirilmesi, materyal kullanımı ve paylaşımı.
5. Sosyal Kültürel Etkinlikler: Derslerde verimliliği artırmak için yapılan okul içi ve dışı
sosyal-kültürel etkinliklerin değerlendirilmesi.
6. Sınıf Yönetimi ve Akademik Başarı: Sınıf yönetimi, derslerin işlenişi sürecinde yaşanılan
sorunlar ve çözüm önerileri, öğrencilerin ilgisini arttırmak ve eğitimdeki akademik başarı
düzeyini yükseltmek için yapılabilecek çalışmalar.
7.Ölçme ve Değerlendirme: Derslerin özelliklerine göre kullanılabilecek ölçme ve
değerlendirme kriterleri ile tekniklerinin görüşülmesi.
8. Mesleki Gelişim: Öğretmenlerin kişisel ve mesleki gelişimleriyle ilgili yapmaları gereken
çalışmaların, başvurabileceği kaynakların (kitap, dergi, makale, eğitim materyalleri, CD ve
İnternet adresleri vb.) tespit edilip değerlendirilmesi.
9. Özel Eğitim Uygulamaları: Kaynaştırma/bütünleştirme uygulamaları kapsamında sunulan
eğitim hizmetlerinin müzakere edilmesi.
İl/ilçe millî eğitim müdürlükleri, Genel Müdürlüğümüzce gönderilen çerçeve programı
gözeterek yerel ihtiyaçlara göre aşağıdaki başlıklar ve benzeri konularda il/ilçe bazında
mesleki çalışma faaliyetinde bulunabilirler.
1. Bütün eğitim kademelerinde özel eğitim uygulamaları (özel eğitim sınıfları, evde
eğitim, destek eğitim odası, kaynaştırma eğitimi)
2. Okul aile iş birliği
3. Teknoloji ve madde bağımlılığı
4. Okul Tabanlı Afet Eğitimi
5. Kariyer rehberliği (meslek seçimi, sınav sistemi vb.)
6. Ergenlik çağında bulunan öğrencilere yönelik sınıf yönetimi ve disiplin
7. Ergenlerle iletişim
8. Öğrencilerin sosyal ve kültürel etkinliklere yönlendirilmesinin ders başarısına etkisi
9. Sınav kaygısı
10. Okullardaki spor faaliyetlerinin öğrencilere benimsetilmesi ve branşlaştırma
11. Okulda ilk yardım
12. Öğrencilere çevre bilinci kazandırma
13. Etkin sınıf ve okul yönetimi
14. Değişen okul rolleri (okulların halka açılması, hayat boyu öğrenme)
15. Liderlik ve örgüt kültürü
16. Okullarda kriz yönetimi
17. Şiddetin nedenleri ve şiddete karşı alınabilecek önlemler
18. Eğitimde zaman yönetimi ve akademik başarı
19. Okul ve çevre güvenliği
20. İş sağlığı ve iş güvenliği konuları
21. Değerler eğitimi
22. Kaynaştırma eğitimi
23. Bireyselleştirilmiş eğitim programları
24. Kapsayıcı eğitim
25. İşletmelerde mesleki eğitim, staj veya yoğunlaştırılmış eğitim uygulamaları
26. Öğrenci devamsızlığının azaltılması için alınacak tedbirler
27. Güncellenen öğretim programları
Ayrıca mesleki gelişim programında yer alan etkinlik temelli okul dışı öğrenme
faaliyetlerinde yararlanılmak üzere ekteki etkinlik yönergesi ile etkinlik örneklerinin
öğretmenlerimiz tarafından incelenmesi, 2019-2020 eğitim ve öğretim yılına hazırlık olarak
ders kazanımlarına uygun yeni etkinliklerin üretilmesi ve tüm öğretmenlerle paylaşılması
sağlanacaktır.
EKLER
EK 1: "Haydi Etkinlik Üretelim" Etkinlik Hazırlama Yönergesi
Etkinlikler hazırlanırken;
1) Resmî örgün ve yaygın eğitim kurumlarına yönelik hazırlanmış olan her tür ve
seviyedeki öğretim programlarında yer alan kazanımlara, becerilere ve değerlere dikkat
edilmesine,
2) Etkinliklerin öğrenci ve kursiyerlerde özgüven , sorumluluk duygusunun gelişmesine,
yeni ilgi alanları oluşturmasına, millî, manevî, ahlaki, insanî ve kültürel değerlerin
kazandırılmasına yönelik olmasına,
3) Etkinlik hazırlanırken kazanımların diğer derslerle ilişkilendirilmesine,
4) Konunun işleneceği tarih ve olası süreye,
5) Konunun en etkin biçimde işlenebilmesi için gerekli olan eğitim araç-gereç ile
başvurulacak kaynaklara
6) Öğrencilerin bireysel özellikleri ve farklılıklarının öğretim sürecinde göz önünde
bulundurulmasına,
7) Kazanımların okul dışı öğrenme ortamlarında gerçekleştirilmesine ve özellikle okul
öncesi ve ilkokul düzeyinde aile ile işbirliği yapılabilir olmasına,
8) Etkinliklerin uygulamalı aktif yöntem ve tekniklerle ve öğrenci merkezli hazırlanmasına,
9) Öğrenme-öğretme sürecini değerlendirmeye yönelik ölçme etkinlikleri ve değerlendirme
yaklaşımının kazanımlarla ilişkili olmasına dikkat edilecek ve Ek1. 'de örnek olarak
verilen "Etkinlik Plan Örneği" nde yer alan başlıklar ve Ek 2 'de disiplinler arası
ilişkilendirilerek hazırlanmış olan "Etkinlik Örnekleri " göz önünde bulundurulacaktır.
EK.1.1. Etkinlik Planı Örneği
Ders / Sınıf Düzeyi |
|
|
Konu / Ünite |
|
|
Kazanım ve Göstergeleri [Öğretim programında yer alan kazanım ve açıklamaları aynen belirtiniz] |
|
|
Materyal-araç-gereç |
|
|
Süre |
|
|
Etkinlik adı |
|
|
Etkinliğin hedefleri |
|
|
Etkinliğin ilişkili olduğu dersler |
|
|
Öğrenme Süreci [Bu kısımda etkinliği detaylı açıklayınız] |
|
|
Etkinlik uygulama alanı |
|
|
Uyarlama (Sınıfta özel eğitim gereksinimi olabilecek öğrenciye yönelik uyarlama) |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme |
|
|
Performans Değerlendirme Formu
|
||||
Ölçütler |
Yapabiliyor |
Kismen Yapabiliyor
|
Yapamiyor
|
Görüşler ve Öneriler
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bu form öğrencinin yapmiş olduğu etkinliği değerlendirmek amaciyla hazirlanmiştir Formda hedeflenen kazanımlara yönelik ölçütler ve ne derecede gerçekleştireceği yazılacaktır.
|
EK 2.1. Oryantiring Etkinlik Örneği
Performans Değerlendirme Formu
|
||||
Ölçütler |
Yapabiliyor |
Kismen Yapabiliyor
|
Yapamiyor
|
Görüşler ve Öneriler
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bu form öğrencinin yapmış olduğu etkinliği değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Formda verilen ölçütleri kullanarak öğrencinin bu çalışmayı ne derecede gerçekleştirdiğini işaretleyiniz. |
EK 2.5 Müze Eğitimi Etkinlik Örneği (Lise)
Ders/Sınıf Düzeyi |
: |
Lise |
Konu/Ünite |
: |
T.9.2.2. /T.9.2.2./ T.9.2.3. |
Kazanım ve Göstergeleri (Öğretim programında yer alan kazanım ve araçları aynen belirtiniz) |
: |
Kanıtlardan yola çıkarak yazının icadından önceki zamanlarda yaşayan insanların hayatı hakkında çıkarımlarda bulunurlar. Yazının İcadının insanlık tarihinde meydana getirdiği değişimi fark der. İlkçağda yeryüzündeki belli başlı medeniyet havzalarını tanır. |
Materyal-araç-gereç |
: |
Ara-bul kâğıtları, A4 kâğıtları, kurşun kalem, renkli karton, keçeli kalem |
Süre |
: |
2 |
Etkinlik adı |
: |
Akılda Kalmayan e-Tablette Kalır |
Etkinliğin hedefleri |
|
Öğrencilerin sözel kültürün zamanla yok olma tehlikesine karşı yazının kalıcı, iyi bir taşıtıcı ve aktarıcı olduğunun kavratılması |
Etkinliğin ilişkili olduğu dersler |
|
Tarih, Türkçe, Görsel Sanatlar |
Öğrenme Süreci (Bu kısımda etkinliği detaylı açıklatınız) |
|
Öğretmen ve öğrenciler müzede tura katılırlar. Müze turunun ardında ana müze galerisinde toplanılır. Etkinliğin Gelişimi: Öğretmen öğrencileri beş gruba ayırarak aydınlatma araçları hakkında daha önce hazırladığı ara-bul kâğıtlarını dağıtır ve nesneyi müzede bularak bu kâğıtlarda yazan soruları yanıtlamalarını ister. Etkinliğin Sonuçlandırılması: Ara-bul kâğıtları tamamlandıktan sonra ana galeride buluşan öğrenciler kâğıtlarda yer alan nesnelerin tarihlerini renkli kartonlara yazarak bir tarih şeridi oluştururlar. |
Etkinliğin uygulama alanı |
|
Arkeoloji Müzesi, Etnografya Müzesi, Doğa Tarihi Müzesi, Bilim Müzesi, Tarih Müzesi, Sanayi Müzesi vb. |
Uyarlama(Sınıfta özel eğitim gereksinimi olabilecek öğrenciye yönelik uyarlama) |
|
|
Ölçme ve Değerlendirme |
|
Öğretmen müze galerisinde büyük grup tartışması başlatarak öğrencilerin müzede araştırma sürecinde neler öğrendiklerini sorar ve grup yazının icadı hakkında kısaca tartışır. |
Performans Değerlendirme Formu
|
||||
Ölçütler |
Yapabiliyor |
Kismen Yapabiliyor
|
Yapamiyor
|
Görüşler ve Öneriler
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bu form öğrencinin yapmış olduğu etkinliği değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Formda hedeflenen kazanımlara yönelik ölçütler ve ne derece gerçekleştireceği yazılacaktır. |
HAZİRAN 2019 ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ ÇALIŞMA PROGRAMI LİNKİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ORTAÖĞRETİM KURUMLARI MESLEKİ ÇALIŞMA PROGRAMI
Kaynak: http://www.webdeogren.com
Adres:
ŞEREFİYE MAH. İRFAN BAŞTUĞ CAD. MEHMET ERDEMOĞLU MESLEKİ TEK. ANADOLU LİSESİ, NO33, İPEKYOLU / VAN
Telefon
0 432 216 10 71